شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

حائری: کلکسیونی از نیروگاه‌های برق داریم

تاریخ درج خبر: 24 آبان ماه سال 1399

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امروز و با تلاش‌های انجام شده، کلکسیونی از نیروگاه‌های برق شامل آبی، سیکل ترکیبی، بادی و خورشیدی را در کشور داریم.

به گزارش برق نیوز، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امروز و با تلاش‌های انجام شده، کلکسیونی از نیروگاه‌های برق شامل آبی، سیکل ترکیبی، بادی و خورشیدی را در کشور داریم.

همایون حائری، در جمع خبرنگاران گفت: با همت بلند متخصصان داخلی ایران یکی از تولید کنندگان سیستم‌های نیروگاه‌های بادی است و در ایجاد و توسعه این نیروگاه‌ها از تجهیزات داخلی استفاده می‌شود.

حائری یادآور شد: در زمینه انرژی‌های نو، اقدامات شاخصی طی سال‌های اخیر انجام شده و در فارس بنا به اعلام مدیران صنعت برق بستر‌ها برای ارتقاء ظرفیت تولید برق تا میزان ۶۴۰ مگاوات انرژی بادی و خورشیدی فراهم شده است. در سطح کشور هم امیدوار هستیم که ظرفیت تولید در این بخش را تا پایان امسال به ۱۰۰۰ مگاوات برسانیم.

معاون وزیر نیرو همچنین از تداوم صادرات برق تولید شده در ایران به کشور‌های منطقه خبر داد و با تاکید براینکه تحریم‌ها مانع از این صادرات نیست، خاطرنشان کرد که اکنون ایران به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و ... برق صادر می‌کند.

معاون وزیر نیرو همچنین در خصوص پویش الف-ب- آبادانی نیز گفت: در این پویش و برای سال ۹۹ تعداد ۲۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تعریف شده است.

بالا