شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

شفافیت مالیاتی و احتساب 1110 میلیارد ریال سود انباشته

تاریخ درج خبر: 03 آبان ماه سال 1400

پس از رسیدگی مالیاتی و با ابلاغ برگ تشخیص مالیات عملکرد دوره مالی 9 ماهه منتهی به 29 اسفند 1398 شرکت توسعه برق و انرژی سپهر در تاریخ 28 مهر 1400، رقمی بالغ بر یکهزار و 110 میلیارد ریال دارایی مالیات انتقالی برای این شرکت ایجاد شد.

دکتر کریم افشار مدیرعامل شرکت توسعه برق و انرژی سپهر در این باره گفت: با پذیرش هزینه های مالی شرکت به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی، مبلغ یک هزار و 110 میلیارد ریال دارایی مالیاتی انتقالی و همچنین به همین میزان سود انباشته ایجاد گردید که تاثیر بسیار زیادی بر صورت های مالی این شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و ماه های اخیر، این شرکت در مسیر رشد و سودآوری قرار گرفته است، افزود: از جمله این اقدامات می توان به اصلاح ساختار مالی از طریق افزایش سرمایه 200 درصدی و تسویه بدهی های معوق شرکت به سیستم بانکی، ارتقای شفافیت مالی از طریق پرداخت اقساط خرید نیروگاه در موعد مقرر و تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی که منجر به حذف بندهای گزارش حسابرس مستقل در سال مالی گذشته شد و همچنین آماده سازی شرکت برای ورود به بازارسرمایه در سال جاری اشاره کرد.

دکتر افشار ادامه داد: شرکت توسعه و برق انرژی سپهر در نظر دارد همانند تعیین تکلیف پرونده های مالیاتی در سالهای مالی منتهی به 31 خرداد 1395و 1398، در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف پرونده های در هیات های حل اختلاف مالیاتی سازمان امورمالیاتی قرار دارد اقدام نماید، به گونه ای که هیچ هزینه مالیاتی اضافی به شرکت تحمیل نشود.

وی تاکید کرد، در سنوات قبل از سال1399 این موضوع به عنوان بند شرط در گزارش حسابرس مستقل این شرکت درج می شد لیکن با اقدامات انجام شده در سال جاری بند مربوطه از گزارش حسابرس مستقل حذف شود.

شرکت توسعه برق انرژی سپهر به عنوان یکی از شرکت های گروه سرمایه گذاری خوارزمی مالکیت نیروگاه 1650مگاواتی شهید منتظرقائم فردیس را در اختیار دارد، این نیروگاه سه درصد از برق مصرفی کشور و حدود 20 درصد برق مصرفی استان های البرز و تهران را تامین می کند.

بالا