شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

آخرین اخبار از وضعیت احداث نیروگاه سیریک

تاریخ درج خبر: 17 آبان ماه سال 1399

استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی نیروگاه سیریک به زودی توسط پیمانکاران داخلی آغاز و فعالیت آن از سرگرفته می‌شود.

فریدون همتی شب گذشته (۱۴ آبان ماه) در دیدار با طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور و مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان عنوان کرد: عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک به زودی توسط پیمانکاران داخلی آغاز و فعالیت آن از سرگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این نیروگاه به دست نیرو‌های توانمند داخلی احداث خواهد شد و استانداری هرمزگان نیز همکاری لازم را برای اجرای خوب این پروژه با کیفیت مناسب، انجام می‌دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت تامین آب روستا‌های شهرستان سیریک، افزود: از مزایای این طرح، تصویب احداث خط لوله آب از پایین دست سرنی به شهرستان سیریک نیز با مشارکت شرکت تولید برق نیروگاه حرارتی ظرف حداکثر شش ماه احداث و مشکل آب روستا‌های این شهرستان از این طریق رفع شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ روستای سیریک که با مشکل جدی آب روبرو هستند با اجرای این پروژه از نعمت آب برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: همچنین نیروگاه کلاس اف هنگام بندرعباس در دو فاز از ماه‌های آینده، وارد مدار می‌شود و بیش از ۶۰۰ مگاوات برق جدید تولید خواهد کرد.

همتی با اشاره به اینکه نیروگاه ۴۲ مگاواتی جاسک نیز دیگر پروژه مهم تولید برق در هرمزگان است که برای اجرای آن برنامه‌ریزی شده و احداث خواهد شد، اظهار کرد: این پروژه درست مطالعات است و به زودی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد و تا تابستان ۱۴۰۰ باید به بهره برداری برسد.

بالا