شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

پارالل واحد 3 بخار با شبکه سراسری

تاریخ درج خبر: 17 فررودين ماه سال 1400

این واحد در یازدهمین روز ماه دی سال گذشته با هدف انجام تعمیرات اساسی بر روی آن، از مدار خارج شده بود، در هفدهمروز روز از ماه فروردین سال جاری پس از اتمام عملیات تعمیرات، با شبکه سراسری پارالل شد.

ه نقل از مهندس شعبان جعفری ـ مدیر نیروگاه بخار، در هفتمین دوره از تعمیرات اساسی این واحد که بالغ بر 50 سال سابقه تولید برق دارد، عملیات تعمیرات پیش بینی شده در دستورالعمل تعمیرات و نگهداری اینگونه واحدها بخش های الکتریک، مکانیک و ابزار دقیق واحد مورد بازدید فنی و انجام سرویس های لازم تجهیزات و یا تعویض قطعات مورد نیاز، قرار گرفته است.

مهندس جعفری همچنین از تعویض لوله های کندانسور؛ کنترل خوردگی، رنگ آمیزی و شستشوی شیمایی بویلر؛ دمونتاژ توربین، تعویض یک ست پره فشار ضعیف توربین و سندبلاست سایر پره های آن؛ دمونتاز ژنراتور و کنترل وضعیت روتور ژنراتور و انجام سرویس های تعمیراتی مربوطه؛ سرویس والوهای کنترل سیالات مختلف در واحد؛ کنترل ضخامت و اندازه گیری خوردگی در لوله های مختلف حرکت سیالات و تعویض لوله ها در بخش های مورد نیاز؛ دمونتاژ و انجام تعمیرات لازم در برج خنک کن واحد؛ دمونتاژ و سرویس سی . دبلیو. پمپ (CWP)ها و جی . آر . فن(JRF) واحد؛ بازدید و سرویس قطعات و تجهیزات ابزار دقیق واحد و... ، از جمله عملیات انجام شده در این دوره از تعمیرات واحد، یاد کرد.

لازم به توضیح است که کار تعمیر اساسی این واحد با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروهای واحد تعمیرات و سایر بخش های نیروگاه به صورت درون سپاری انجام شده و باعث کاهش چشم گیر هزینه ها گردیده است.

بالا