شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

گام های همسو با شعار سال 1399

تاریخ درج خبر: 28 فررودين ماه سال 1400

رهبر انقلاب در آغاز سال گذشته «جهش تولید» را به عنوان شعار سال عنوان نمود که فعالان صنعتی ـ اقتصادی در کشور به سهم خود تلاش برای عنیت بخشیدن به این سخن را آغاز نمودند.

مجموعه نیروگاهی منتظر قائم علیرغم تنگناهای اقتصادی ـ سیاسی موجود کشور در سالهای گذشته اقدام ودر سال گذشته، خاصه دامنگیر شدن ویروس کرونا، جهش تولید را عملی نمود و با بهینه سازی تاسیسات واحد های بخار نیروگاه که در کشور سازنده به موزه سپرده شده، قادر شد اقدامات قابل توجهی را به منصه ظهور برساند. به روز سازی و تغییر سیستم توربین سوپر وایزری از سیستم الکترونیکی و رکوردرهای Recorder)) کاغذی به سیستم دیجیتال در واحد های تولیدبرق بخار، سبب پیشگری از خروج های کاذب و به صفر رسیدن آن شد. این فعالیتها شامل (تعویض) سنسورها، کارت های پردازشگر، رله ها و ثبت کننده ها در توربوژنراتو جهت حفاظت ارتعاشات آن، بوده است.

مدیر تعمیرات ابزار دقیق واحدهای بخار ـ مهندس علیرضا حیدری پور ـ در ادامه گفتگو با روابط عمومی افزود: در سال گذشته با تلاش و همراهی همکاران قادر شدیم نصب کنتورهای آلتراسونیک اینلاین (inline) جهت اندازه گیری مصرف گاز با دقت بالا، بمنظور محاسبه دقیق راندمان کلیه واحد های نیروگاه بخار وگازی را به انجام برسانیم و همچنین از سیگنال خروجی این کنتورها برای سیستم کنترل سوخت واحدهای بخار GE استفاده نماییم.

وی افزود نصب و راه اندازی ثبات(Recorder) دیجیتالی ارتعاش(Vibration) جهت ثبت و نگهداری وپایش اطلاعات «توربوژنراتور» در و احدهای 2،1 و 3 بخار اقدام قابل توجه دیگر ما در سال گذشته بود که در ادامه آن، عملیات مذکور ویژه واحد 4 بخار نیز در حال اجراست.

با توجه به اینکه اندازه گیری وکنترل سطح درام دربویلرهای درام دار واحدهای بخار یکی از حیاطی ترین قسمت کنترلی نیروگاه می باشد در سالهای گذشته این پروژه برای واحد های 2 و4 با تجهیزات دیجیتالی بعنوان پشتیبان سیستم قدیمی انجام شده است و برای واحدهای 1 و3 از سال گذشته آغاز شده که این فعالیت نیز در حال انجام می باشد.

مهندس حیدری پور ارتقاء سیستم پایش تصفیه پساب صنعتی، از طریق برنامه نویسی Win c.c به منظور مشاهده(Monitoring) تجهیزات سیستم تصفیه پساب صنعتی را دیگر اقدام درخور توجه سال گذشته واحد تعمیرات ابزار دقیق بخار، برشمرد.

اضافه می گردد پروژه های تعمیرات اساسی بخش ابزار دقیق واحدهای 2 و 3 بخار نیروگاه، با توجه به عدم تامین قطعات یدکی خارجی با برنامه ریزی جهت تامین وساخت قطعات داخلی، توسط همکاران واحد مذکور و بدون در اختیار گرفتن متخصصین بیرون از مجموعه با موفقیت انجام پذیرفت.

بالا