شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

رشد ۵۰ درصدی انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی وزارت نیرو

تاریخ درج خبر: 29 مهر ماه سال 1399

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده،گفت: انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی وزارت نیرو از سال ۹۲ تاکنون با حدود ۱۶۰۰ نفر، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

‌به‌گزارش برق نیوز، "مولود شیوا" در وبینار آموزشی با عنوان "‌در ساحل آرامش" که با همکاری امور زنان و خانواده وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای باختر همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت زنان (زنان و سلامت روانی در همه‌گیری کووید ۱۹) برگزار شد، افزود: با ابلاغ بخشنامه وزیر نیرو در سال ۹۸ مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در ترکیب اعضای هیئت مدیره شرکت‌های وزارت نیرو، تعداد زنان عضو هیئت مدیره شرکت‌های این وزارتخانه از سال گذشته با ۳۳ نفر افزایش، تاکنون ۱۱ برابر شده است.

وی افزود: انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی وزارت نیرو از سال ۹۲ تاکنون با حدود ۱۶۰۰ نفر، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده ادامه داد: طرح توان‌افزایی و ارتقای جایگاه مدیریتی بانوان در این وزارتخانه از سال ۹۸ با ۴۰ هزار ساعت آموزش مدیریتی، برای حدود ۷۰۰ نفر از بانوان وزارت نیرو اجرا شده است که ماحصل آن در ساز و کار‌های پویش سراسری هرهفته_الف_ب_ایران ارائه می‌شود.

شیوا با بیان اینکه وزارت نیرو به‌عنوان سازمانی علاقه‌مند و معتقد به ارزش و جایگاه نهاد خانواده، با پویش "دوشنبه‌ها با خانواده" طرح آموزشی خانواده توانمند وزارت نیرو "خاتون" را به منظور توانمندسازی کارکنان و تحکیم بنیان خانواده‌ها در صنعت آب و برق برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: سرفصل‌های دوره بر مبنای اقتضائات روز جامعه و شرایط صنعت با بهره‌مندی از اساتید مجرب و برجسته کشوری، ارائه به‌صورت "برخط" و غیرحضوری کارکنان در سراسر کشور و امکان بهره‌مندی خانواده آنان از منزل در طول شبانه‌روز و تمامی ایام هفته به‌صورت "غیر برخط" از آبان ماه سال‌جاری فراهم خواهد شد.

وی در پایان این نشست، به پاس فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بانوان کادر درمان و بهداشت، از دو تن از پزشکان وزارت نیرو خانم‌ها جلال و کیائی‌پور و در استان مرکزی نیز از خانم بهرامی رئیس مرکز اورژانس استان مرکزی تقدیر کرد.

بالا