شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

آمریکا، رکورددار تولید برق بادی

تاریخ درج خبر: 25 آبان ماه سال 1399

به گواهی آمار احتمالا آمریکا امسال در خصوص تولید برق بادی رکوردار خواهد بود که این عدد به ٢٣ گیگاوات می‌رسد که تا پیش از این بیشترین میزان تولید برق بادی برابر با ١٣ گیگاوات و در سال ٢٠١٢ بوده است.

به گزارش برق نیوز، طبق داده‌های جمع آوری شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، توسعه دهندگان پروژه توربین‌های بادی انتظار دارند بیش از ۲۳ گیگاوات (GW) ظرفیت تولید توربین بادی در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آنلاین شود، که بسیار بیشتر از رکورد قبلی ۱۳.۲ گیگاوات در سال ۲۰۱۲ است. بر اساس موجودی ژنراتورها، فقط ۵.۰ گیگاوات ظرفیت در هشت ماه اول سال جاری آنلاین شده است، اما همانطور که برای نصب توربین‌های بادی معمول است، بیشترین ظرفیت سالانه در ماه‌های آخر سال قابل بهره‌برداری خواهد شد.

با توجه به جدول زمانی پروژه‌ای که صاحبان نیروگاه‌ها و توسعه دهندگان به EIA گزارش کرده اند، برنامه ۱۸.۵ گیگاواتی دیگر نیز از سپتامبر تا دسامبر آنلاین می‌شود.

در جدول زیر میزان تولید عملیاتی و برنامه ریزی شده برق بادی در ماه‌های مختلف ١۵ سال گذشته در آمریکا نشان داده شده است.

البته گفتنی است ۵.۰ گیگاوات ظرفیت اضافه شده در هشت ماه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ظرفیت اضافه شده در ماه‌های اول هر سال به غیر از سال ۲۰۰۹ است. توسعه دهندگان انتظار دارند ۱۸.۵ گیگاوات دیگر در چهار ماه پایانی سال ۲۰۲۰ اضافه کنند: ۸.۹ گیگاوات گیگاوات در سپتامبر تا نوامبر و ۹.۶ GW در دسامبر. دسامبر معمولاً ماهی است که بیشترین مقدار ظرفیت توربین بادی را دارد چراکه در ۱۰ سال گذشته، ۴۱ درصد از ظرفیت سالانه ظرفیت باد در ماه دسامبر آنلاین شد.

مرحله قریب الوقوع ارزش کامل اعتبار مالیات تولید ایالات متحده (PTC) در پایان سال ۲۰۲۰ منجر به افزایش ظرفیت بیش از متوسط ​​امسال می‌شود، همانطور که کاهش اعتبار مالیاتی قبلی منجر به افزایش قابل توجه ظرفیت باد در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ شد. پروژه‌های توربین که از طریق سال ۲۰۲۳ آنلاین می‌شوند و از سال ۲۰۱۹ شروع به ساخت می‌کنند، دارای مقادیر پایین‌تر PTC هستند.

طبق این گزارش تگزاس بیشترین ظرفیت توربین بادی را در بین ایالت‌ها دارد (۲۹.۱ گیگاوات GW نصب شده در آگوست سال ۲۰۲۰). توسعه دهندگان پروژه در تگزاس بر اساس تاریخ‌های گزارش شده انتظار دارند تا پایان سال، ۴.۰ گیگاوات دیگر اضافه کنند. توسعه دهندگان پروژه قصد دارند ۲.۷ گیگاوات در اوکلاهما اضافه کنند و ظرفیت باد این ایالت را از ۸.۲ گیگاوات به ۱۰.۹ گیگاوات برسانند.

چشم انداز کوتاه مدت EIA در نوامبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که سهم باد در تولید برق ایالات متحده از ۷.۴ در ۲۰۱۹ به ۸.۸ ٪ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است که بیش از هر منبع تولید برق تجدید پذیر رشد تولید را نشان می‌دهد.

همچنین EIA پیش بینی می‌کند که سهم باد در سال ۲۰۲۱. به ۱۰.۳ ٪ برسد. از آنجا که بیشتر ظرفیت باد در اواخر سال آنلاین می‌شود، افزوده‌های سالانه ظرفیت هر سال باعث افزایش تولید برق باد در سال بعد می‌شود.

بالا