شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

انجام تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف نیروگاه منتظرقائم

تاریخ درج خبر: 27 بهمن ماه سال 1399

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه منتظر قائم با اشاره به قدمت نیروگاه منتظر قائم گفت: تعمیرات اساسی در بخش‌های مختلف نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است که این قبیل اقدامات تا کنون 45 درصد پیشرفت داشته است.

فاضل بخششی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه منتظر قائم، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: تعمیرات RI در واحد 4 گازی مجموعه نیروگاهی شهید منتظرقائم از 9 دی آغاز شده و تا کنون بیش از 45 درصد پیشرفت داشته است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه منتظر قائم، بیان کرد: عملیات انجام شده در بخش مکانیک اعم از تعمیرات در محفظه احتراق، توربین، کمپرسور، ژنراتور، والوها و تجهیزات جانبی نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همچنین تعمیرات بخش الکتریک شامل ژنراتو، ترانس، الکتروموتورها، سوئیچگیرهای مدول، میترها، رل‌های حفاظتی، بریکرها، تابلوها و ... نیز در دستورکار قرار دارد.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه منتظر قائم، تصریح کرد: این تعمیرات شامل تجهیزات کنترلی کوپه توربین، کوپه لود، سرویس و تست و کالیبره تجهیزات کنترلی، تجهیزات سیستم خنک کاری واحد، سیستم پرژ گاز، سیستم خنک کاری ژنراتور، تجهیزات سیستم سوخت گاز در پانل ESDV و ... خواهد بود.

این مقام مسؤول از تعمیرات اساسی سه واحد بخار در بخش‌های الکتریک و کنترل خبر داد و گفت: این عملیات ظرف 75 روز آتی به اتمام خواهد رسید.

بالا