شرکت توسعه برق و انرژی سپهر(سهامی عام)

بازدید مدیرعامل بانک صادرات ایران از نیروگاه شهید منتظرقائم

تاریخ درج خبر: 27 تير ماه سال 1402

در تاریخ 1402/4/27، آقای دکتر ایمانی مدیرعامل محترم بانک صادرات، به همراه تیم اقتصادی بانک در نشستی صمیمانه با حضور مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی، توسعه برق و انرژی سپهر و نیروگاه شهید منتظرقائم ضمن استماع گزارش تخصصی قسمت های مختلف زیرمجموعه، از نیروگاه بازدید بعمل آوردند.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید ، در ابتدا دکتر جعفری اناری مدیر عامل شرکت توسعه برق و انرژی سپهر ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر را بر عاشقان آن حضرت تسلیت گفتند و با اشاره به استراتژیک بودن صنعت تولید برق و تعهد و همت مداوم کارکنان مجموعه در نگهداری و بهره برداری صحیح از مجموعه با قدمت بالغ بر 50 سال تاکید نمودند. ایشان افزودند: با توجه به عمق دانش فنی مجموعه نیروگاهی منتظر قائم، بخش عمده ای از تعمیرات در داخل نیروگاه انجام شده و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی به سایر نیروگاه های کشور در این نیروگاه صورت می پذیرد.

در ادامه مهندس جمشید نژاد مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق منتظرقائم ضمن تشریح وضعیت شرکت ، وضعیت نیروی انسانی شرکت و فرصت ها و تهدید های پیش رو از جمله کاهش قابل توجه مصرف آب با تغییر ساختار برج، بازیافت 250 متر مکعب در ساعت آب با احداث تصفیه خانه، خدمات نظارتی و مشاوره و بازرسی فنی به سازمانهای بیرونی به واسطه مجاورت با مراکز مهم صنعتی نیروگاهی کشور، انجام خدمات بهره برداری و تعمیرات (O&M) برای سایر نیروگاه های کشور و همچنین مشکلات صنعت برق توضیحات کاملی ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای دکتر آقابابایی معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک صادرات ، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار از همه فعالان و دلسوزان حوزه های مختلف اعم از صنعت برق، اقتصاد،جهاد و به خصوص از پرسنل زحمتکش نیروگاه شهید منتظرقائم تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک صادرات افزودند: در ابتدای امسال به یاری خداوند متعال و با درایت مدیران و بدون هیچ حاشیه ای، O&M نیروگاه زواره اصفهان به شرکت مدیریت تولید برق منتظرقائم واگذار شد.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی خاطر نشان کردند: با توجه به سیاستهای قیمت گذاری دستوری نرخ برق ، سرمایه گذاری در بخش خصوصی و توسعه حوزه نیروگاهی با چالش مواجه بوده و در حال حاضر باید تمام تلاش خود را در توسعه زمینه های بازرگانی، خدمات فنی و بهبود ضریب بهره وری در نیروگاه به کار بگیریم.

در ادامه جناب آقای دکتر ایمانی ضمن تشکر از پرسنل زحمتکش نیروگاه که با تلاش شبانه روزی موجب فراهم شدن چرخه تولید در نیروگاه شده اند، بیان داشتند: خدا را شاکریم که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و شدیدترین تحریم ها، با همت مدیران و کارکنان نیروگاه امروز شاهد رونق تولید در نیروگاه هستیم و افتخار می کنیم مدیریت مجموعه ای را بر عهده داریم که 20% برق استان البرز و تهران را تولید می کند و این امر برای مجموعه بانک صادرات بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تصریح کردند: با توجه به اینکه بیش از 50 سال از عمر این نیروگاه گذشته است ولی همچنان شاهد خدمت رسانی به مردم و تولید مستمر برق هستیم که بسیار محصول حیاتی و مهمی است و علاوه بر حساسیت در حوزه اقتصادی به لحاظ امنیتی هم صنعت برق کشور یک جایگاه ویژه و ممتازی دارد.

ایشان خاطر نشان کردند: ما آمادگی داریم که از همه ظرفیت های بانک در مسیر تولید در نیروگاه استفاده کرده و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم تا بتوانیم این نیروگاه را سرپا نگه داریم، زیرا معتقدیم بخش صنعت برق یک نیاز عمومی در کشور است.

دکتر ایمانی افزودند: بسیار مفتخریم که این نیروگاه یک مجموعه خلاق در حوزه تربیت نیروی کارشناس و متخصص انسانی عمل کرده و نسبت به انتقال این دانش به سایر نیروگاه های کشور اقدام نموده است و همچنین در حوزه پرداخت وام به صورت قرض الحسنه و به صورت مرابحه به مدیران و کارکنان قول مساعدت دادند.

دکتر ایمانی افزودند: بسیار مفتخریم که این نیروگاه یک مجموعه خلاق در حوزه تربیت نیروی کارشناس و متخصص انسانی عمل کرده و نسبت به انتقال این دانش به سایر نیروگاه های کشور اقدام نموده است و همچنین در حوزه پرداخت وام به صورت قرض الحسنه و به صورت مرابحه به مدیران و کارکنان قول مساعدت دادند.

بالا